#1 2010-06-09 13:13:45

 AvIO

Head Admin

5207375
Call me!
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2010-02-05
Posty: 125
Punktów :   
WWW

S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

W przeciwieństwie do poprzednich części gry, intro jest dość skromne. Są to kolejne obrazki, omawiane przez narratora. Z intro gracz dowiaduje się o historii Zony i wydarzeniach poprzedzających rozgrywkę.
26 kwietnia 1986 o godzinie 1:23 czasu lokalnego, reaktor nr. 4 w Elektrowni jądrowej w Czarnobylu uległ zniszczeniu w wyniku szeregu eksplozji. Radioaktywna chmura przeszła nad europejską częścią ZSRR, Europą Wschodnią, Skandynawią i w końcu dotarła do Ameryki. Konsekwencje katastrofy okazały się tak poważne, iż rząd ZSRR musiał rozpocząć ewakuację okolicznych miasteczek i wiosek. Wokół elektrowni utworzono Strefę Zamkniętą o promieniu 30 km, aby powstrzymać mieszkańców przed powrotem na skażony teren. Pomimo katastrofy, elektrownia w Czarnobylu funkcjonuje nadal. Jej istnienie na niezamieszkanym terenie pozwoliło Radzie Ministrów ZSRR założyć w Strefie Zamkniętej sieć tajnych laboratoriów.
11 czerwca 2006 – W Strefie Zamkniętej zapłonęło oślepiające światło, rozświetlając parujące chmury. Po chwili zupełnej ciszy grom z jasnego nieba zatrząsł ziemią. Większość sił rządowych strzegących terenu zginęła na miejscu.
Rok 2008 – Naukowcy wciąż nie są w stanie wyjaśnić, co zaszło. Rzadkie ekspedycje do Zony zwykle kończą się tragicznie, a ocalali opowiadają historie o zmutowanych zwierzętach.
Do roku 2010 na teren Zony trafiło według różnych źródeł od 100 do 300 nieznanych osób. Nazywają się stalkerami i utrzymują się ze zbierania tworów zwanych artefaktami, które sprzedają za znaczne pieniądze.
Rok 2011 – Pomimo kordonu wojskowego, fenomen stalkerów rośnie w siłę. Podróżują oni głównie po obrzeżach Zony i nie zapuszczają się na nieznany teren w centrum. Nieliczne próby zapuszczenia się w głąb Zony spełzły na niczym.
Rok 2012 – Stalker o imieniu Striełok rozwikłał tajemnicę Mózgozwęglacza, stworzonego przez ludzi emitera psionicznego, który przez lata blokował wejście do centrum Zony. Po jego wyłączeniu wszyscy stalkerzy ruszyli do Zony. Niektórzy z nadzieją znalezienia żyły artefaktów, inni w poszukiwaniu Spełniacza Życzeń. Odkrywszy tajną drogę prowadzącą do centrum Zony, rząd Ukrainy decyduje się wysłać wojsko z operacją na wysoką skalę pod kryptonimem Tor Wodny, mającą na celu wzięcie elektrowni jądrowej w Czarnobylu pod stałą kontrolę. Zgodnie z planem operacji, pierwsza ekspedycja wojskowa zostaje wysłana na zwiad powietrzny miejsc pokrytych anomaliami, w celu sporządzenia szczegółowych map terenu, po czym zostaje wysłany w głąb Zony ciężkozbrojny powietrzny oddział wojskowy. Pomimo drobiazgowych przygotowań operacja skończyła się porażką i żaden ze śmigłowców nie wrócił do bazy. Aby poznać przyczynę niepowodzenia operacji, rząd wysyła do centrum Zony swojego agenta – Majora Diegtiarowa, pracującego dla ukraińskiej służby bezpieczeństwa (SBU). Przebrany za stalkera, wyposażony w karabin, racje żywnościowe na dwa tygodnie i radio, rozpoczyna podróż do centrum Zony. Od teraz jego losy spoczywają w rękach gracza.
Losy Ogończy [edytuj]
Wątkiem głównym w grze jest poszukiwanie przyczyn katastrofy śmigłowców przez majora Diegtiarowa. W trakcie gry, podczas badania wraków helikopterów, rozmów ze stalkerami, pułkownikiem Kowalskim i porucznikiem Sokołowem, gracz poznaje szczegóły losów wszystkich śmigłowców.
Wszystkie śmigłowce wystartowały na 90 sekund przed emisją. Do Elektrowni w Czarnobylu planowano dolecieć w 12 i pół minuty, jednak już po 9 minutach utracono łączność z Ogończą 4, a chwilę później wszystkie helikoptery się rozbiły:
Ogończa 1 – Śmigłowiec rozbił się na zaminowanym lądowisku dla helikopterów. Przed katastrofą, pułkownik Kowalski ogłosił, że awaryjnym punktem ewakuacyjnym jest B28 (Kino "Prometeusz" w Prypeci). Obaj piloci zginęli w kraksie, a Szlaczin po wdepnięciu w minę. Jakiś czas później stalker zwany Przewodnikiem odnalazł oddział i dobrowolnie zaprowadził go do Prypeci, a potem zniknął. W bitwie o Pralnię Samoobsługową w Prypeci, która miała być nową bazą wojskowych, zginął Starszy Porucznik. Wszystkie wartościowe rzeczy ze śmigłowca zostały skradzione.
Ogończa 2 – Załoga zmarła w powietrzu i nikt nie przeżył katastrofy, zgnięli: St. sierżant Szwejko, Sierżant Gazda i Kapitan Furtez. Śmigłowiec się rozbił w anomalii Żelazny Las, bo nie miał go kto pilotować. W środku znajdowała się mapa terenu z zaznaczonymi anomaliami.
Ogończa 3 – Oba silniki się zepsuły, a śmigłowiec rozbił się na płaskowyżu, gdzie kapitan Tarasow i jego ludzie wdali się w walkę ze snorkami. Stracili trzech ludzi: St. porucznika Smoliaka, Porucznika Drapeja i Chorążego Umerowa. W końcu dzięki Przewodnikowi, porucznik Podorożny, chorąży Walentir i starszy sierżant Morozow dotarli do Pralni Samoobsługowej. Ten ostatni ginie zabity przez dowódcę oddziału Monolitu przy Szpitalu. W śmigłowcu znajdowała się mapa z potencjalnymi punktami ewakuacyjnymi: B2 (Skadowsk), B205 (Kompleks przeciwlotniczy) i B28 (Kino "Prometeusz").
Ogończa 4 – Śmigłowiec rozbił się w fabryce "Jupiter", gdyż nie włączono w porę układu ochrony przed anomaliami. Jedyną osobą, która przeżyła katastrofę był porucznik Sokołow. Po katastrofie udał się do punktu ewakuacyjnego B205, ale nikogo tam nie było. Później spotkał Garriego, który zaprowadził go do bunkra naukowców.
Ogończa 5 – Cała elektronika się przepaliła, a izolacja kabli się stopiła. Śmigłowiec rozbił się na bagnie w Zatonie. Majora Nieborskiego zabiła pijawka. W Prypeci oddział starł się z siłami monolitu i stracił snajpera o imieniu Batiaj.
Żołnierze, którzy przeżyli katastrofę utworzyli bazę w Pralni Samoobsługowej w Prypeci. Później dołączył do nich major Diegtiarow. Celem oddziału jest odkrycie przyczyn katastrofy, dzięki czemu będzie mogła wyruszyć do Zony ekipa ratunkowa. W końcu do Pralni przybywa znany ze S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla Striełok, który informuje żołnierzy, że po każdej emisji zmienia się położenie anomalii, przez co mapa wydana żołnierzom staje się bezużyteczna. Striełok posiada informacje o elektrowni, którymi chce podzielić się z rządem. Wreszcie oddział, ostrzeliwany przez Monolit i zombie ucieka z Zony.
Zakończenie [edytuj]
Podobnie jak intro, zakończeniem są obrazki, omawiane przez narratora. Zakończenie następuje po wykonaniu wszystkich misji głównych. To co gracz zobaczy w zakończeniu zależy od jego wcześniejszych postępowań w grze. Często zakończenie może przybrać dwie lub trzy różne formy w zależności od wykonanych misji i sposobu ich wykonania.


HasHasHas ) Pozdrawiam was :]

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.grupateoretyczna.pun.pl www.tw.pun.pl www.ritualclan.pun.pl www.powerrangers.pun.pl www.wwezagrajmy.pun.pl